وبلاگ

کمترین اعتماد کاربران به فیس بوک ، TickTock و Twitter است


وقتی صحبت از محافظت از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد فضای امن در فضای مجازی می شود ، کاربران شبکه های اجتماعی در ایالات متحده کمترین اعتماد را به فیس بوک ، تیک تاک و توییتر دارند. طبق آخرین نظرسنجی سالانه اعتماد دیجیتال ایالات متحده ، LinkedIn بیش از هر شبکه اجتماعی دیگری در جلب اعتماد مشتری موفق بوده است. در این مطالعه ، اعتماد دیجیتال به معنای اطمینان کاربران از بستر شبکه اجتماعی است که از اطلاعات آنها محافظت می کند و محیطی امن را برای آنها ایجاد می کند تا به راحتی محتوا بسازند و با محتوای دیگران ارتباط برقرار کنند.

در نظرسنجی اعتماد دیجیتال 2020 ایالات متحده ، برداشت مصرف کنندگان از شبکه های اجتماعی برجسته در پنج دسته مختلف “اعتماد” قرار دارد: امنیت ، مشروعیت ، جامعه مصرف کننده ، تجربه تبلیغات و ارتباطات تبلیغاتی. سپس 9 سیستم عامل مختلف – فیس بوک ، اینستاگرام ، LinkedIn ، Pinterest ، Reddit ، Snapshot ، TickTock ، Twitter و YouTube – بر اساس پاسخ کاربران به این 5 ستون اعتماد دیجیتال دسته بندی می شوند. ناگفته نماند که این مطالعه با 1865 شهروند آمریکایی در سنین 18 تا 74 سال انجام شده است.

براساس نتایج به دست آمده ، فیس بوک از نظر حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی توانست کمترین اعتماد کاربران را به خود جلب کند. تقریباً یک سوم (32٪) کاربران آمریکایی فیس بوک با این ایده که این پلتفرم از حریم خصوصی آنها محافظت می کند مخالف هستند. از طرف دیگر ، تنها 10٪ از کاربران LinkedIn نظر مشابهی در مورد این شبکه اجتماعی تجارت محور دارند.

آدری شومر ، تحلیلگر در Insider Intelligence که این مطالعه را انجام داده است ، گفت: “دو سال پس از رسوایی با کمبریج آنالیتیکا ، ما انتظار داریم که مسائل عظیم حریم خصوصی فیس بوک در اذهان عمومی باقی بماند و همچنان تأثیر منفی داشته باشد.” درباره تاریخچه این سیستم عامل “احتمالاً به همین دلیل است که یک سوم از کاربران آمریکایی فیس بوک هنوز آن را به عنوان یک پلتفرم می دانند که برای محافظت از اطلاعات خود به اندازه کافی عمل نمی کند.”

البته بیشتر کاربران آمریکایی فیس بوک (معادل 53٪) معتقدند که این سیستم عامل به نوعی از اطلاعات و حریم خصوصی آنها محافظت می کند. اما در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی ، این پایین ترین سطح اعتماد عمومی به یک سیستم عامل است.

بعد از فیس بوک ، TickTock و Twitter نیز کمترین عملکرد را در جلب اعتماد مردم داشتند. تقریباً یک پنجم کاربران TickTock و Twitter ایالات متحده (به ترتیب 22 و 21 درصد) اظهار داشتند که به این دو سیستم عامل اعتماد ندارند. اگرچه اکثر کاربران در هر دو شبکه احساس می کردند اطلاعاتشان ایمن است ، اما هنوز به اندازه سایر سیستم عامل ها اعتماد به نفس ندارند. در مورد TickTock ، اختلاف این شبکه با دولت ایالات متحده قطعاً تأثیر منفی بر نگرش کاربران نسبت به برنامه داشته است.

در جریان این نظرسنجی ، قانونگذاران آمریکایی از روابط تیکتاک با دولت چین ابراز نگرانی کردند. از طرف دیگر ، توییتر در سال 2019 به دلیل به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربر با تبلیغ کنندگان (بدون اجازه عمومی) به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. توییتر همچنین خطایی را رفع کرد که به طور تصادفی اطلاعات مکان کاربران را جمع آوری و منتشر می کند.

لینکدین و پینترست تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد مردم انجام دادند. تقریباً سه چهارم (73٪) کاربران LinkedIn و 66٪ کاربران Pinterest موافقت کردند که این دو سیستم عامل از حریم خصوصی آنها محافظت می کند. ناگفته نماند که LinkedIn و Pinterest در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی کمترین توجه رسانه ها را داشته اند و احتمالاً به همین دلیل در بین عموم مردم نسبت به آنها نگرش مثبت تری وجود دارد.

همه اینها یعنی چه؟

اعتماد دیجیتالی باید برای مارک ها و تبلیغ کنندگان مهم باشد ، زیرا مصرف کنندگان می گویند میزان اعتماد آنها به شبکه های اجتماعی بر تعامل آنها با این سیستم عامل ها و همچنین تبلیغات آنها تأثیر دارد. حتی اگر رسوایی های امنیتی کاربران را مجبور به کنار گذاشتن این شبکه ها نکند ، داده ها نشان می دهد که اعتماد مصرف کننده – یا عدم اعتماد – به سیستم عامل های اجتماعی می تواند بر درآمدزایی تأثیر بگذارد. در حقیقت ، 79٪ از مصرف کنندگان آمریکایی می گویند که سطح حفاظت از اطلاعات شخصی آنها ممکن است عاملی در تعامل گسترده یا بسیار کم با تبلیغات باشد.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن