وبلاگ

نحوه نوشتن رزومه کاری در شرکت های خارجی


بعضی اوقات افراد پس از ترک شغل در وسط آگهی استخدام گزینه رویایی خود را پیدا می کنند اما برای پذیرش باید برای مصاحبه پذیرفته شوند تا شغل مورد نظر خود را بدست آورند. در این مقاله از زندگی نامه ، ما می خواهیم شما را با نحوه نوشتن رزومه مناسب آشنا کنیم. به ما بپیوند.

اما برای موفقیت ، باید یک رزومه عالی برای پذیرفته شدن به کارفرمای خود نشان دهید. در همین حال ، این س arال مطرح می شود که چگونه می توانید در میان هزاران نامزد بزرگ مورد توجه کارفرما قرار بگیرید و موفق شوید.

برای موفقیت ، باید رزومه قابل توجهی داشته باشید تا بتوانید کارفرما را جذب کنید و در لیست پذیرفته شدگان قرار می گیرید.

رزومه چیست؟

قبل از ورود به مقوله آموزش نحوه نوشتن رزومه ، ابتدا باید اصول آن را توضیح دهیم. به معنای واقعی کلمه رزومه به شما نشان می دهد که در گذشته چه کار کرده اید و چقدر فردی هستید. کارفرمایان معمولاً هنگام استخدام از شما می پرسند که آیا فرد مناسبی برای کار هستید.

رزومه ها باید در درجه اول به طور کامل نوشته شوند تا بتوانند شما را به طور کامل ارائه دهند. در غیر این صورت ، کارفرما ممکن است آشنایی چندانی با شما نداشته باشد و ممکن است بخواهد جواب شما را از راه دیگری بگیرد. مدیران استخدام افرادی هستند که با کاندیداهای زیادی روبرو هستند و نمی خواهند برای انتخاب گزینه مناسب به افراد نگاه کنند.

داشتن یک رزومه خوب به آنها اطلاعات کافی می دهد و روند استخدام را تسریع می کند. این خلاصه نشان می دهد که داوطلب آمادگی کامل برای انجام کار را دارد و اطلاعاتی را برای استخدام مدیران فراهم می کند که فرمول بندی آنها ممکن است آسان نباشد.

در بعضی از کشورها ، به جای خلاصه ، از اصطلاح CV ، به معنای ‘CV’ استفاده می شود. کارناماک نیز نام دیگری در زندگی نامه است. یک خلاصه خوب می تواند حداکثر در یک یا دو صفحه یا به صورت الکترونیکی در پرونده های PDF و DOC چاپ شود.

در مورد CV ها ، سوال اصلی این است که چه چیزی باید در CV گنجانده شود. اگر در سایت های مختلف جستجو کنید ، با نمونه های مختلف رزومه روبرو می شوید و این تنوع گیج کننده است.

در تعریف آن باید ذکر شود که این متنی است که شامل زمینه تجربه علمی ، مهارت های شغلی ، تجربه کاری و مهارت های کاریابی است. در واقع ، شرکت ها و شرکت های مختلف برای استخدام افراد به برخی زمینه ها نیاز دارند تا بتوانند مناسب ترین گزینه را از بین برنامه های موجود انتخاب کنند. به همین دلیل داشتن رزومه مناسب برای متقاضی کار بسیار مهم است.

بگذارید این را بگوییم و به سراغ نکته اصلی نحوه نوشتن رزومه برویم. به نوعی رزومه باید نماینده شما باشد ، که راهی آسان برای دریافت اطلاعات خود از مدیر استخدام یا کارفرما است. هیچ کارفرمایی یا مدیر استخدام وجود ندارد که رزومه شما را درخواست نکند. به همین دلیل شما باید بدانید که چطور باید با افراد رفتار کنید تا در اسرع وقت استخدام شوید و دیگر نیازی به کار دیگری ندارید.

نحوه نوشتن رزومه برای استخدام

در این مقاله نحوه نوشتن رزومه را توضیح خواهیم داد ، بنابراین برای یادگیری نحوه نوشتن رزومه باید شش مرحله را طی کنید.

مرحله 1: تحقیق کنید

اولین قدم در نحوه نوشتن رزومه این است که قبل از نوشتن رزومه ، باید س questionsالاتی را که مدیر استخدام می تواند از شما بپرسد جمع آوری کنید و رزومه مناسبی ایجاد کنید. تحقیقات برای جمع آوری اطلاعات کامل در مورد رزومه بسیار مهم است. بنابراین ایجاد رزومه فقط نوشتن نام و نام خانوادگی خود با برخی جزئیات جزئی نیست. کارفرما یا مدیر استخدام با خواندن این رزومه در تلاش است تا جزئیات مهم را بدست آورد. به همین دلیل مهم است که قبل از نوشتن رزومه برای ایجاد رزومه آگاهانه ، تحقیقات لازم را انجام دهید.

خلاصه ، همانطور که از نامش پیداست ، به این معنی است که شما باید اطلاعات واقعی درباره خود را ارائه دهید. بنابراین ، نباید کاری کنید که کارفرما متوجه دروغ شود. زیرا بدون تحقیق نمی توانید یک رزومه دقیق بنویسید که یکپارچه باشد. مرحله دوم یادگیری نوشتن رزومه را در زیر بخوانید:

مرحله 2: از ایده استفاده کنید

مرحله دوم در زمینه نوشتن رزومه ، تلاش برای صرف ایده و خلاقیت در نوشتن رزومه است. البته این ایده یا خلاقیت نباید باعث شود شما از اهداف خود دور شوید و نتوانید خلاصه خوبی بنویسید. نوشتن رزومه استانداردهایی دارد که باید رعایت شود (منبع) ، در غیر این صورت نمی توانید به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین سعی کنید هنگام نوشتن رزومه از ایده های خود و دیگران استفاده کنید.

برخی ایده ها و خلاقیت ها CV شما را بهبود می بخشد و در نهایت نظر کارفرما یا مسئول استخدام را به خود جلب می کند و روند استخدام شما راحت تر خواهد بود. بنابراین نباید نسبت به چنین ایده یا مواردی بی تفاوت بود.

نیازی به گفتن نیست که ایده نباید در سطحی باشد که شما را از استانداردهای مورد نظر شما دور کند ، زیرا این ایده باعث بی فایده شدن ایده و هیچ تاثیری در CV شما نمی شود. به همین دلیل بهتر است هنگام نوشتن رزومه به ایده توجه کرده و از آن تقلید کنید. CV اسنادی است که به شما کمک می کند تا کارفرمای خود را بهتر بشناسید و در نتیجه ، اگر تکمیل شود ، نتیجه خواهید گرفت.

البته برای این بخش باید به چند نکته توجه کنید. روابط خوبی با سایر همکاران خود داشته باشید تا از طریق آنها کمک بگیرید. سعی کنید شغل متعادلی داشته باشید و برای تهیه رزومه هزینه کمی داشته باشید. یک تیم را برای ایجاد یک رزومه عالی هدایت کنید. آموزش های لازم را برای موفقیت کسب کنید. مرحله سوم یادگیری نوشتن رزومه را در زیر بخوانید:

مرحله 3: مهارت ها را بفهمید

مرحله سوم در نحوه نوشتن رزومه این است که سعی کنید مهارت هایی را که هنگام ایجاد رزومه با آن روبرو می شوید درک کنید تا خلاصه ای کامل و جامع داشته باشید. مدیر استخدام بسیار به رزومه شما توجه می کند و اگر ناقص باشد ، قطعاً شما را غیر قابل قبول می کند و ممکن است خیلی خوشایند نباشد.

شغلی که آرزو داشتید انجام دهید به دلیل ناقص بودن CV از بین رفت. بنابراین بهتر است قبل از مشاهده چنین اتفاقاتی مهارت ها را درک کرده و یک رزومه عالی برای خود بسازید تا از پذیرش شغل خاصی جلوگیری کنید.

بسیاری از مردم شکست خوردند زیرا به این مشکل توجه نکردند و چندین بار برای بهبود آن تلاش کردند ، اما بدون موفقیت. با این حال ، درک مهارت هنگام ایجاد رزومه بسیار مهم است.

سعی کنید با مدیران نوآوری صحبت کنید ، آنها قطعاً به شما کمک می کنند و شما را نجات می دهند. مرحله چهارم در یادگیری نوشتن رزومه را در زیر بخوانید:

مرحله 4: تجربه خود را ارائه دهید

قدم چهارم در نحوه نوشتن رزومه ذکر یکی از مهمترین قسمتهای رزومه خود است. زیرا بدون گفتن آن قطعاً قادر نخواهید بود خود را به درستی معرفی کنید. مدیر استخدام به تخصص شما توجه زیادی می کند ، بنابراین در طول مصاحبه چنین س suchالی دارید که تخصص شما چیست و برای این که بتوانید از این مرحله دشوار فرار کنید باید پاسخ کامل و قابل قبولی در این باره داشته باشید.

البته معرفی تجربه در رزومه از عناصر این مقاله است. برای کارفرما یا مدیر استخدام بسیار مهم است که تجربه خود را ارائه دهند ، زیرا به این ترتیب آنها شما را بهتر می شناسند و همچنین می توانید از کارفرما یک امتیاز مثبت بگیرید.

نیازی به گفتن نیست که هر تخصصی ممکن است برای کارفرما مناسب نباشد و اگر تخصص خاصی برای شغل آینده خود دارید سعی کنید آن را انتخاب کنید.

بنابراین ، ارائه تجربه خود در CV بسیار مهم است تا کارفرما یا مدیر استخدام شما را کاملا و کاملاً بشناسند و گزینه ای برای شما داشته باشند. به طور کلی ، اگر بخواهیم به برخی از زمینه های تجربه برای مطرح کردن اشاره کنیم ، لیست زیر قطعاً مفید است.

  • مدیریت کامل
  • استراتژی های نیروی کار
  • بهینه سازی بودجه
  • برنامه ریزی و پیش بینی فروش
  • رهبری تیم
  • مدیریت پروژه
  • ارتباط و پشتیبانی مشتری
  • کانال های بازاریابی و فروش
  • مدیریت موجودی کالا

مرحله 5: یک رزومه زیبا ایجاد کنید

مرحله پنجم در نحوه نوشتن رزومه این است که ظاهر رزومه بسیار مهم است و اگر رزومه ای بی دقت و نامنظم داشته باشید ، مدیر استخدام یا کارفرما ممکن است شما را نادیده بگیرد و رزومه را ترک کند. بنابراین باید توجه داشته باشید که از نظر شکل ظاهری چه رزومه ای ایجاد می کنید.

بعضی از کارمندان به ظاهر CV حساس هستند و اگر با CV نامناسبی روبرو شوند قطعاً شخص را قبول نمی کنند و CV را رد می کنند. نیازی به گفتن نیست که ظاهر رزومه نقش مهمی در پذیرش دارد اما نتیجه ای ندارد.

به خصوص اگر یک رزومه کامل داشته باشید که فاقد ظاهر منظم باشد ، ممکن است از نظر کارفرما فرد خوبی نباشید و این نشانه اختلال کار است. اما اگر نظم و ترتیب در اینگونه CV ها وجود داشته باشد ، کارفرما بسیار جذب می شود و در نتیجه موفقیت شما را به دنبال خواهد داشت.

خوب توجه به این نکته چه فایده ای دارد تا بتوانید با افتخار از مصاحبه خارج شوید؟ بنابراین ، باید به ظاهر رزومه خود توجه کنید و از این مورد ساده غافل نشوید. زیرا می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت شغلی شما داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در استفاده بیشتر از رزومه خود آورده شده است:

  • برای متن پاراگراف اصلی از یک خبرنامه یا تعادل موجه استفاده کنید.
  • از قلم ها و طرح های ساده استفاده نکنید.
  • از رنگها و تصاویر خودداری کنید.
  • همیشه از لیست ها و ستون های گلوله ای برای “بخشهای تخصصی” استفاده کنید.
  • در همه رزومه ها از یک الگو استفاده کنید.

مرحله 6: نسخه فعلی را کپی کنید

ششمین گام در نحوه نوشتن رزومه تلاش برای نوشتن رزومه ، ایجاد نسخه دیگری است که آن را برای مهمترین ها حفظ کند. به همین دلیل کپی برداری بسیار مفید است.

سعی کنید یک نسخه از رزومه خود ایجاد کنید تا به جای یک نسخه ، چندین نسخه داشته باشید. این بدان معنی است که اگر رزومه اول از بین برود ، شما می توانید از رزومه ثانویه استفاده کنید و هرگز بدون رزومه واجد شرایط نخواهید شد.

به همین دلیل داشتن کپی از CV بسیار مهم است تا با مشکل از دست دادن CV روبرو نشوید. تبریک می گویم. شما اصول نوشتن رزومه را یاد گرفتید.

آخرین کلمه

شما نباید از نوشتن یک رزومه عالی ترس داشته باشید و بگویید که تجربه نوشتن آن را ندارید. فقط کافی است کمی خلاق و محتاط باشید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید. با مراجعه به صفحه نحوه نوشتن رزومه می توانید مشکلات و سوالات خود را با کارشناسان در میان بگذارید. یا روی پیوند زیر کلیک کنید:

https://resumepro.ir/training/ad Advanced-job-resume-writing/

پیوند کوتاه به این مقاله: https://bit.ly/30elbEA

امیدواریم از این مقاله لذت ببرید ، برای مطالعه بیشتر به Tekna مراجعه کنید. پست ٪٪ POSTLINK ٪٪ اولین بار در ٪٪ BLOGLINK ٪٪ ظاهر شد.

منبع اخبار نحوه نوشتن رزومه کاری برای کار در شرکت های خارجی در سایت خبری Tekna در Tekna است.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن