وبلاگ

فیس بوک از اپل می خواهد پیام رسان های iphone را با پیام رسان های پیش فرض iphone جایگزین کند


به لطف انتشار iOS 14 و iPadOS 14 ، کاربران اپل می توانند تنظیمات پیش فرض مرورگر وب و برنامه های مدیریت ایمیل را تغییر دهند. اپل برای تأمین تقاضای بلند مدت مشتریان خود چنین تغییراتی را اعمال کرده است. در عین حال ، هنوز نمی توان تنظیمات را در برنامه های پیام و موسیقی و تقویم تغییر داد. مدت هاست که از این موضوع ناراضی است ، گفته می شود که فیس بوک می خواهد اپل به مردم اجازه دهد برنامه پیام رسانی پیش فرض مورد علاقه خود را انتخاب کرده و مسنجر پیش فرض آیفون پیام رسان فیس بوک را برای کاربران به عنوان نامزد معرفی کنند.

Estean Chadnowski ، مدیر مسنجر فیس بوک ، به Information گفت که وی گفت مردم باید حق انتخاب برنامه پیام رسانی مورد نظر خود را داشته باشند و بتوانند تنظیمات پیش فرض را تغییر دهند. به گفته وی ، فیس بوک سال هاست که کوپرتینو می خواهد خدمات پیش فرض را برای کاربران انتخاب کند و به treadparty اجازه دهد خدمات پیام رسانی خود را به مشتریان اپل ارائه دهد. اما اپل همیشه این درخواست را رد کرده است. آستان در پاسخ به اعتراض اپل گفت: “از آنجا که پیام رسان ها دلیل فروش سخت افزار هستند ، احتمالاً اپل همچنان به موضع گیری در مورد این موضوع ادامه می دهد.”

iMessage Messenger اپل ویژگی های بسیاری از جمله پیام رسانی صوتی ، خواندن متن ، برچسب ها و امواج را ارائه می دهد و این ویژگی ها باعث افزایش فروش آیفون شده است. بنابراین جای تعجب نیست که اپل درخواست فیس بوک را قبول نکرد.

جایگزینی سایر برنامه ها با پیام رسان های پیش فرض آیفون نیاز به تغییرات چشمگیری در سیستم عامل iOS دارد و اپل نمی تواند این تغییرات را اعمال کند و برنامه های پروکسی مجاز به دریافت پیام های متنی ارسال شده به کاربر آیفون نیستند. بعلاوه ، با توجه به سابقه انتشار اطلاعات شخصی کاربران توسط فیس بوک ، مشخص نیست که آیا این غول فناوری به رمزگذاری پیام به پایان پیام پایبند خواهد بود یا خیر.

مقالات مرتبط:

فیس بوک ویژگی جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کرده است تا با اجازه دادن به آنها برای سازمان دادن رویدادها و سمینارهای مجازی ، به مشاغل آسیب دیده از تاج کمک کند. در این ویژگی ، برگزارکنندگان رویداد از شرکت کنندگان هزینه دریافت می کنند و از این طریق می توانند درآمدزایی کنند. طبق قوانین Appostor ، 30٪ کارمزد از کل درآمد برگزارکنندگان این رویداد کسر می شود. فیس بوک همچنین با اشاره به اینکه دریافت کارمزد باعث کاهش درآمد و آسیب رساندن به مشاغل کوچک می شود ، از اپل خواست تا برنامه ریزان رویدادهای مجازی را از دریافت هزینه ها مستثنی کند.

طبق گزارش رسانه ها ، روز گذشته اپل اعلام کرد که تا پایان سال 2020 هزینه های موقت از این برگزارکنندگان دریافت نخواهد کرد. اگرچه این خبر خوبی برای فیس بوک است ، این شبکه اجتماعی اهداف بلند پروازانه ای دارد و دقیقاً مانند پیوند دادن پیام رسان های خود در دو برنامه پس از کسب اموال در WhatsApp و Instagram نیز قصد دارد نقش مهمی در تجربه کاربر آیفون ایفا کند.

سیاستمداران و توسعه دهندگان برنامه به قوانین AppStore معترض هستند و فیس بوک این فرصت را برای تحت فشار قرار دادن کوپرتینوها برای ارائه پیام های فیس بوک به کاربران آیفون می داند. زیرا عدم توانایی در تغییر پیام رسان های پیش فرض در آیفون ممکن است ادعای معترضین به رفتار استثنایی اپل را واضح تر کند.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن