وبلاگ

فورد پوما ST مدل 2021 معرفی شد


بسیاری از طرفداران فورد از استفاده از نام “پوما” برای یک کراس اوور کوچک انتقاد کرده اند و اکنون خودروساز آمریکایی (به نوعی) به این موضوع پرداخته است. Puma ST اولین کراس اوور این شرکت است که با مارک ST وارد بازار اروپا می شود و بعد از ST Edge دومین فورد در نوع خود خواهد بود که در آمریکای شمالی فروخته می شود. این خودرو جایگزینی غیرمستقیم برای مدل نادر Racing Puma است ، اما برای پاسخگویی به شرایط و تقاضای بازار در یک کراس اوور عملی تر ارائه شده است.

Puma ST دقیقاً همان چیزی است که بیشتر علاقه مندان برای Ford Fiesta ST دوست دارند ، اما فاصله زمین کمی بیشتر است. این کراس اوور از یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربو استفاده می کند که به لطف فناوری غیرفعال سازی سیلندر فقط با دو سیلندر فعال کار می کند تا در صورت عدم نیاز به قدرت کامل ، صرفه جویی در انرژی را افزایش دهد.

صحبت از قدرت بود؛ موتور کوچک اما قدرتمند EcoBoost با قدرت 197 اسب بخار و 320 نیوتن متر گزینه بسیار خوبی برای کراس اوورهای سریع است. ناگفته نماند که Ford Fiesta ST مجهز به موتور توربو نیز از چنین گشتاوری برخوردار است. اگر موتور سه سیلندر از توربوشارژ استفاده نکند ، 290 نیوتن متر گشتاور برای هاچ بک فورد ساب کامپکت فراهم می کند.

نمای جانبی کراس اوور Ford Puma ST / 2021 Green Puma ST

پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های خروجی تحویل داده می شود ، بنابراین Ford Puma ST می تواند در مدت زمان 6.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. بنابراین ، به دلیل وزن بیشتر ، 0.2 برابر کندتر از Ford Fiesta است. همچنین حداکثر سرعت این کراس اوور از 232 کیلومتر در ساعت (در فیستا) به 220 کیلومتر در ساعت کاهش می یابد.

علاوه بر پیشرفت پیشرانه ، چندین پیشرفت دیگر نیز نسبت به فورد پوما معمولی وجود دارد. به عنوان مثال ، مدل ST با دیفرانسیل مکانیکی لغزش محدود اختیاری ، فنرهای پیشرفته Force-Vectoring و حالت های رانندگی قابل انتخاب در دسترس خواهد بود. علاوه بر این ، حالت Eco برای اولین بار در یکی از مدل های Ford Performance در دسترس است. سیستم تعلیق عقب نیز 40٪ از Fiesta ST و 50٪ از Puma معمولی سنگین تر است. گریل جلو و عقب آن نیز به بهبود ثبات این کراس اوور کمک می کند.

نمای عقب کراس اوور سبز Ford Puma ST / 2021 Ford Puma ST در جاده ها

مهندسان فورد همچنین سیستم فرمان را اصلاح کرده و آن را حدود 25 درصد سریعتر از مدل استاندارد پوما ساخته و ترمزهای جلو را 17 درصد برای قدرت ترمز بیشتر افزایش داده اند. توجه ویژه ای به گازهای خروجی داده می شود و تنظیم آزاد جریان گاز خروجی توسط دریچه های فعال انجام می شود تا باعث جذابیت بیشتر درایو شود. جالب اینجاست که حجم اگزوز یک دسی بل کمتر از Fiesta ST است تا سفر بسیار راحتی را برای مسافران تضمین کند.

مقالات مرتبط:

علاوه بر این ، ظاهر اتومبیل با توجه به Ford Fiesta ST به روز شده است. فورد به طور استاندارد رینگ های 19 اینچی را با لاستیک های Michelin Pilot Sport 4S نصب کرد و به مشتریان امکان انتخاب شش رنگ مختلف بدنه (از جمله رنگ سبز میانه اختصاصی ST) را داد. علاوه بر رنگ اصلی بدنه ، سایر قسمت ها مانند سقف ، اطراف شیشه جلو ، پانل های جانبی ، روکش آینه و اسپویلر عقب با روکش مشکی براق ارائه شده اند.

با ورود به کابین متوجه می شویم که فورد پوما ST مدل 2021 دارای صندلی های جلوی اسپرت Recaro به عنوان بخشی از بسته ورزشی است که شامل یک فرمان مسطح و یک اهرم دنده مخصوص ST است. حتی قبل از سوار شدن راننده ، پروژکتورهای نصب شده روی آینه ها هنگام باز شدن قفل خودرو ، آرم ST را روی زمین نشان می دهند تا به راننده و مسافران هشدار دهند که کوپه معمولی رانندگی نکنند.

نمای داخلی کابین و داشبورد Ford Puma ST / 2021 Ford Puma ST

فورد پوما ST دیگر در ایالات متحده فروخته نمی شود و در بازار اروپا در دسترس خواهد بود. ST در کنار اتومبیل استاندارد Puma در کارخانه فورد در Craiova ، رومانی ، جایی که EcoSport نیز تولید می شود ، مونتاژ می شود.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن