وبلاگ

فروش سوخت از سال 2035 در کالیفرنیا ممنوع می شود.


با گذشت زمان ، در ایالات متحده ، کالیفرنیا پیشگام توسعه و اجرای استانداردهای مصرف سوخت بوده است. در سالهای اخیر ، مقامات دولتی پیشنهاد کرده اند که فروش وسایل نقلیه مجهز به بنزین ممنوع شود. اکنون ایالت کالیفرنیا قصد دارد با منع فروش خودروهای بنزینی با دستورالعمل اجرایی فرماندار فعلی ، رسماً به این هدف دست یابد. این خبر از اسناد رسمی منتشر شده توسط استاندار گرفته شده است.

گوین نیوشامفرماندار کالیفرنیا مصوبه ای صادر کرده است که تمام خودروهای جدید فروخته شده در این ایالت باید تا سال 2035 انتشار صفر داشته باشند. این بدان معنی است که خودروسازان دیگر نمی توانند اتومبیل های جدید با موتورهای بنزینی و دیزلی را در کالیفرنیا بفروشند. همچنین ، به نظر نمی رسد که این راهنما برای وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست ، مانند نمونه های هیبریدی همراه با این موارد استثنا باشد.

صدور این دستورالعمل ها گام بزرگی برای کالیفرنیا است و در حال حاضر هیئت منابع هوایی کالیفرنیا وظیفه دارد مقرراتی را برای اطمینان از صفر بودن انتشار کلیه خودروها و کامیون های جدید در این ایالت تا سال 2035 معرفی کند. شورا همچنین قوانینی مشابه برای وسایل نقلیه سبک و سنگین تنظیم خواهد کرد که از سال 2045 به اجرا در می آید. تخمین زده می شود که چنین هدفی تا آن زمان امکان پذیر باشد. نیوزام می گوید هدف از این بخشنامه حذف کلیه آلاینده های مضر در وسایل نقلیه بنزینی و تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی است.

شورولت ماشین برقی شارژ قرمز

به گفته وزارت امور خارجه کالیفرنیا ، اداره حمل و نقل کالیفرنیا مسئول بیش از نیمی از آلودگی کربن کالیفرنیا ، 80 درصد انتشار آن و 95 درصد گازهای گلخانه ای سمی آن است. شهرهای حوزه لس آنجلس و دره مرکزی کثیف ترین و سمی ترین هوای کشور را دارند. دفتر فرمانداری کالیفرنیا در بیانیه ای گفت:

حرکت به سمت وسایل نقلیه با انتشار صفر منجر به کاهش بیش از 35 درصدی در انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود 80 درصدی در انتشار اکسید نیتروژن از وسایل نقلیه خواهد شد.

در حالی که اتومبیل های برقی از مدل های بنزینی گران ترند ، نیوزوم گفت:

تا زمانی که قوانین تصویب نشود ، مطمئناً اتومبیل های آلوده ارزان تر و ارزان تر از اتومبیل های سنتی با سوخت فسیلی خواهند بود. انتظار می رود این درست باشد؛ زیرا شرکت ها در تلاشند هزینه های تولید باتری را کاهش دهند و خودروهای الکتریکی را با مدل های بنزینی رقابت پذیرتر کنند.

قوانین جدید فقط در مورد فروش وسایل نقلیه جدید اعمال می شود و دفتر فرمانداری صریحاً می گوید:

این راهنما مانع از داشتن یا فروش وسایل نقلیه بنزینی در بازار خودروهای دست دوم کالیفرنیا نخواهد شد.

کالیفرنیا بزرگترین بازار خودرو در ایالات متحده است که کمی بیش از 11 درصد از فروش خودروهای جدید را در سال 2019 به خود اختصاص داده است. اقدام این ایالت برای کاهش و از بین بردن انتشار گازهای گلخانه ای احتمالاً مردم دیگر کشورها را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. این امر بر تولیدکنندگان خودرو نیز تأثیر خواهد گذاشت. زیرا آنها را مجبور به تولید محصولات تمیز و عاری از آلودگی می کند. در حال حاضر بنزین حدود 50 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای کالیفرنیا را تشکیل می دهد. اما با دستورالعمل جدید ، این رقم می تواند تا 35 درصد کاهش یابد و تولید اکسید نیتروژن در اتومبیل های بنزینی 80 درصد بهبود یابد.

مقالات مرتبط:

در همین رابطه فرماندار نیوزام گفت:

این موثرترین اقدامی است که کشور ما می تواند برای مقابله با تغییرات آب و هوا انجام دهد. برای دهه ها ما به ماشین ها اجازه داده ایم هوایی را که فرزندان و خانواده های ما تنفس می کنند آلوده کند. مردم کالیفرنیا اگر ماشین های ما باعث آسم کودکان ما شوند ، نگران نباشند. اتومبیل های ما نباید آتش را تشدید کرده و هوای شهرها را از دود پر کنند. ماشین ها نباید یخچال ها را ذوب کنند یا سطح دریا را بالا ببرند. زیرا این تهدیدی برای سواحل و سواحل ما محسوب می شود.

اتومبیل برقی قرمز تسلا برای شارژ از ایستگاه شارژ خیابان

کالیفرنیا اولین ایالت در ایالات متحده است که ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه بنزینی را در آینده اعلام کرد. این کشور به 15 کشور دیگر از جمله آلمان ، فرانسه و کانادا و همچنین دو شهر ایالات متحده ، سیاتل و لس آنجلس پیوست که قبلاً به برنامه های کاهش آلودگی متعهد شده بودند. مشخص نیست که آیا 14 ایالت دیگر در شورای منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) نیز از این الگو پیروی خواهند کرد.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن