وبلاگ

شبکه های اجتماعی و تحریم ها با مبارزه با سخنان نفرت توافق کرده اند


پس از تحریم تبلیغات فیس بوک توسط صدها شرکت بزرگ ، این شبکه اجتماعی به همراه توییتر و یوتیوب توافق خود را برای کنترل محتوای نفرت انگیز و جعلی در فضای مجازی اعلام کرده و آماده گام برداشتن در این راستا هستند.

حدود سه ماه پیش ، پس از اعتراض به نژادپرستی پس از مرگ جورج فلوید ، بسیاری از تبلیغ کنندگان فیس بوک تحریم شدند. این تبلیغ کنندگان سالهاست که از کار شبکه های اجتماعی شکایت دارند و معتقدند که این شبکه های اجتماعی تبلیغات خود را همراه با محتوای متنفر ، اخبار جعلی و سایر مطالب مضر نشان می دهند.

اگرچه فیس بوک در آن زمان گفته بود که تسلیم فشارهای مالی نخواهد شد ، اما شرکت آن یوتیوب و فیس بوک اخیراً با فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان به توافق رسیدند که سخنان نفرت در رسانه ها را کاهش دهد. بر اساس این توافق نامه ، تعریف مشترکی از محتوای مضر شامل موارد منفور ، اجباری ، نادرست و نادرست ایجاد خواهد شد و سیستم عامل های مختلف استانداردهای مشترکی را برای گزارش چنین محتوایی اتخاذ می کنند.

بلیط های هواپیمایی

در گذشته ، رسانه های اجتماعی اقداماتی را برای مقابله با سخنان نفرت برانگیز انجام داده اند که شامل بازبینی محتوای توسط حسابرسان خارجی و کنترل بیشتر تبلیغ کنندگان بر محتوای نمایش داده شده با تبلیغات است. “لوئیز دی کومو ، معاون اجرایی Unilever ، یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان جهان ، گفت:”

“ما در مرحله بسیار مهم حفظ اعتماد مصرف کننده به فضای مجازی هستیم. “اگرچه این تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد ، اما گام بلندی برای حرکت در مسیر تغییر برداشته شده است.”

کارولین اورسون ، نایب رئیس فیس بوک ، گفت که چنین توافقاتی در صنعت محتوای آنلاین کمک می کند همه چیز در مسیر درست پیش برود و همه با یک زبان به مبارزه با محتوای منزجر کننده و جعلی می پردازند. البته ، گروه های پشتیبانی فیس بوک خواستار قوانین سختگیرانه تری در مورد شبکه های اجتماعی هستند ، اما آنها نیز از این توافق استقبال کردند ، اگرچه نسبت به اتمام کار تردید دارند.

البته چنین تعهداتی علاوه بر جامع بودن ، باید عملی نیز باشد تا اطمینان حاصل شود که وعده های پوچ نیستند.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن