وبلاگ

تغییر طرح و نسل خودروهای ژاپنی و هیوندای النترا


برخلاف شرکت های اتومبیل سازی محلی که حتی برای چند دهه مدلی را فقط با کمی تغییر در ظاهر ارائه می دهند ، مارک های خارجی معمولاً چند نمونه معروف را در سبد محصولات خود دارند که هر چند سال یک بار به نسل جدیدی تبدیل می شوند.

وقتی یک اتومبیل جدید به دلایل مختلف فروش بالایی پیدا می کند و در بین طرفداران این برند محبوب می شود ، سازنده خودرو دو گزینه را انتخاب می کند. پیشرفتهای عمده بصری و جزئی عمده در مدل تولید برای سال بعد یا توسعه مدلی مبتنی بر آخرین پیشرفتهای مهندسی و فناوری پس از گذشت چندین سال از نسخه اول ؛ نتیجه حالت اول مدل فیس لیفت خواهد بود اما در حالت دوم با تغییر نسل و خودرویی کاملاً جدید روبرو خواهیم شد.

تولید مدل مزایای زیادی برای سازنده خودرو دارد. اما این یک برنامه پر خطر نیز هست. نسل جدید علاوه بر حمایت از خریداران مدل قبلی ، باید از جذابیت کافی برای جذب طرفداران جدید برخوردار باشد و با گذشت زمان میراث خوبی برای این برند باشد. اگر به خوبی انجام شود ، نام این مدل برای دهه ها در صنعت خودرو باقی خواهد ماند ، اما هر نسل آخرین پیشرفت های مهندسی را نشان می دهد. به عنوان مثال ، تجربه رانندگی پدربزرگ و مادربزرگ ، پدر و مادر ، پسر و دختر از یک خانواده کاملاً متفاوت از تویوتا کمری است. آیا این در انواع کدی که تولید می شود در مورد خودرویی مانند پژو 405 صدق می کند؟

عرضه یک مدل خودرو پس از چندین دهه بدون تغییر چشمگیر در فناوری ، ظاهر و راحتی فقط در بازارهای بسته مشاهده می شود. بازاری که تنها در اختیار چند شرکت است. در این مقاله ، به سراغ تولیدکنندگان اتومبیل آسیایی خواهیم رفت و هفت مدل محبوب خودرو را که دستخوش تغییر نسلی موفق شده اند ، خواهیم دید. همانطور که حدس زده اید ، بیشتر این ماشین ها ژاپنی هستند. در واقع ، از این هفت مدل ، این فقط یک ماشین ژاپنی نیست. به لطف تصاویر زیبایی که در وب سایت BudgetDirect منتشر شده است ، به وضوح می توانیم تغییرات طراحی هر مدل را در هر نسل مشاهده کنیم.

هوندا آکورد؛ 10 نسل سدان خوش ساخت و قوی

اولین نسل محصول در سال 1976

آخرین نسل محصولات از سال 2017

بسیاری از شرکت های ژاپنی برای اولین بار وارد صنعت خودرو شده اند و از مارک های اروپایی و آمریکایی مجوز می خرند و از طراحی محصولات خود الهام می گیرند. ژاپنی ها پس از آزمایش با چندین مدل اتومبیل خیلی زود مستقل شدند و در کلاس های مختلف به عنوان پرچمدار شناخته شدند. دهه 80 و 90 را می توان عصر طلایی ژاپنی ها به ویژه در بین اتومبیل های اسپرت دانست. اما قبل از آن ، بحران سوخت و انرژی نقش عمده ای در رشد خودروسازان ژاپنی در سراسر جهان و ایالات متحده داشت.

در دهه 1970 ، بحران نفت V8 های آمریکایی را عقب کشید و بازار از اقتصادی کمتری برخوردار شد. هوندا یکی از اولین تولیدکنندگان اتومبیل بود که با تولید دو مدل Civic (1971) و Accord (1976) از این فرصت استفاده کرد. سیویک و آکورد خیلی زود به اولین انتخاب آمریکایی ها تبدیل شد و این روزها به نسل دهم تولید خود رسیده اند.

نسل های مختلف خودروهای هوندا آکورد

اولین نسل هوندا آکورد یک ماشین کوچک ارزان قیمت بود که از نظر ابعاد مشابه فولکس واگن گلف بود اما از ویژگی های لوکسی مانند رادیو ، تهویه مطبوع ، کنترل هیدرولیک و ساعت دیجیتالی برخوردار بود. مانند خودروهای بسیار قدیمی که طی چندین نسل تولید می شوند ، آکورد هر ساله بزرگتر و جادارتر می شود. از نسل سوم بود که آکورد وارد پرفروش ترین خیابان شد و تا امروز در آنجا پارک کرد. از اوایل دهه 1990 و نسل چهارم ، آکورد به طور رسمی توسط خودروی کوچک و کوچک در اندازه متوسط ​​معرفی شده است. با رشد بدنه ، موتور آکورد قدرت و حجیمتر شد و از یک چهار سیلندر خطی دو لیتری به یک V6 سه لیتری ارتقا یافت.

آخرین نسل هوندا آکورد در سال 2017 به بازار عرضه شد و برخلاف مدل های قلب ، فقط در بدنه چهار در سدان موجود است. هوندا آکورد اولین انتخاب برای افرادی است که به دنبال یک ماشین خوش ساخت ، مجهز و کم مصرف هستند. چهار دهه تولید آکورد را با نام تجاری هوندا مرتبط کرده است.

هیوندای النترا؛ هفت نسل در پی جهانی شدن

تکامل هیوندای النترا

اولین نسل محصول در سال 1990

آخرین نسل محصولات در سال 2020

تاریخچه جهانی شدن هیوندای خواندنی و جذاب است و النترا در موفقیت آن نقش دارد. نسل اول هیوندای النترا اتومبیلی کوچک با موتور میتسوبیشی بود که تا حدودی شبیه به محصولات بی نام چینی آنها بود. اما پنج سال بعد ، نسل دوم Ultra با موتور هیوندای و طراحی منسجم تری تولید می شود. نسل سوم که وارد ایران شد ، زبان طراحی را ادامه داد. اما این یکی از پیش شرط های موفقیت این خودرو شده است.

نسل های مختلف هیوندای النترا / نسل های هیوندای النترا

از نسل ششم ، اولترا با سرعت سریع در مسیر جهانی شدن قدم گذاشته است. افزایش کیفیت ، ساخت و طراحی جذاب به همراه قیمت بسیار مناسب ، خودروی کامپکت هیوندای را به مشتریان زیادی تبدیل کرده است.

نسل هفتم اولترا یکی از محصولات هیوندای است که به زبان طراحی کره ای صحبت می کند. جدیدترین Ultra بزرگترین مدل در 6 نسل گذشته است و با طراحی متفاوت و جلوپنجره تهاجمی وارد بازارهای جهانی می شود.

مزدا MX-5؛ چهار نسل از بهترین رودسترهای ورزشی

تغییر نسل مزدا MX-5

اولین نسل محصول در سال 1989

آخرین نسل محصولات از سال 2015

مزدا MX-5 محبوب ترین رودستر اسپرت در جهان است و آخرین نسل آن به عنوان تمیزترین Croc دو سرنشین تعریف شده است. نسل اول MX-5 از ماشین ورزشی انگلیسی Roadster الهام گرفته شده است. در حقیقت ، تیم مهندسی مزدا ایده انگلیسی را کامل کرده و بهترین رودستر اسپرت را خلق کردند. ترکیبی از دینامیک رانندگی اسپرت ، دیفرانسیل عقب ، سقف باز ، وزن کم و کیفیت ساخت بالا برای اولین بار در مزدا MX-5 به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گرفت.

نسل های مختلف مزدا MX-5

نسل دوم و سوم MX-5 با همان فرمول مدل اول طراحی شده اند. طراحی و برخی مشخصات فنی به روز شده است و مزدا اسپرت رودستر همچنان پرفروش ترین خودرو در کلاس خود است. آخرین نسل رودستر محبوب مزدا 10 سال پس از مدل قبلی با پیشرفت های فنی چشمگیر به بازار آمد.

نسل چهارم مزدا MX-5 دارای طول محور کوتاه تر ، سبک تر و مجهز به راحتی مدرن در مقایسه با نسل سوم است. آخرین مدل با جدیدترین زبان طراحی مزدا ارائه می شود و از لحاظ ظاهری با سه نسل قبلی بسیار متفاوت است. با این حال ، اولین انتخاب در کلاس Roadster Sport موجود است.

نیسان اسکای لاین؛ 13 نسل مختلف ورزشی و لوکس

تکامل نیسان اسکای لاین

اولین نسل محصول در سال 1957

آخرین نسل محصولات از سال 2014

نام Skyline برای بسیاری از علاقه مندان به اتومبیل یادآور نیسان GT-R است ، اما در چند سال گذشته این دو مدل راهی متفاوت را طی کرده اند. اولین Skyline محصولی از شرکت Prince Motor است. پس از ادغام این شرکت با نیسان ، Skyline یک خط تولید ویژه دریافت کرد. نسل دوم Skyline مقدمه ای برای تغییر عمده طراحی در نسل سوم و اضافه شدن کد GT-R بود. از نسل سوم بود که طراحی چراغ های عقب دوتایی برای اولین بار ارائه شد و در GT-R ارائه شد.

نسل های مختلف نسل های نیسان اسکای لاین

Skyline از نسل چهارم به هفتم رشد کرد و در این دوره هیچ اشاره ای به GT-R وجود ندارد. اما در نسل هشتم Skyline با طراحی و درایو بسیار جذابی تولید می شود و البته گودزیلا اصلی با موتور R32 GT-R و RB26DETT احیا شد.

Skyline در نسل نهم سنگین تر و بزرگتر شد. در نسل دهم ، این خودرو کاملاً از R32 به R34 طراحی شده است. این R34 Skyline و GT-R بودند که مستقل شدند. Skyline نسل یازدهم تا سیزدهم با مارک Infiniti در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها به فروش می رسد. آخرین Skyline (اینفینیتی Q50) در سال 2014 تا امروز تولید می شود و در سال های 2017 و 2019 به روز شد.

سوبارو Impreza WRX؛ چهار نسل جاده خاکی به آسفالت

سوبارو Impreza تکامل

اولین نسل محصول از سال 1992 است.

آخرین نسل محصولات از سال 2014

سری Impreza نمادی از مقاومت سیستم چهار چرخ محرک و موتور بوکس سوبارو در رالی و جاده است. نسل اول سوبارو Impreza که آرزوی هر یک از طرفداران اتومبیل اسپرت ژاپنی در نسخه جواهرات 22B STI است ، از ویژگی های فنی عالی ، کیفیت ساخت باورنکردنی و البته نمایش فوق العاده در مسابقات رالی جهانی برخوردار شده است. در نسل دوم ، سوبارو طرح Impreza را با دو چراغ جلو گرد تغییر داد ، اما مشخصات فنی آن هنوز هم رقابت می کرد. در نسل دوم Impreza ، نسخه WRX تا سال 2007 دارای سه مدل مختلف با طراحی های مختلف روی شیشه جلو و چراغ های جلو بود.

نسل های مختلف سوبارو Impreza / نسل های سوبارو Impreza

نسل سوم دوران جدید WRX را معرفی کرد و سپس نسل چهارم ، Impreza ، از WRX جدا شد (دقیقاً مانند Skyline و GT-R).

آخرین مدل سوبارو Impreza در بدنه هاچ بک و سدان تولید می شود و هنوز هم دارای مشخصات فنی باورنکردنی در جاده های خاکی و آسفالته است.

سوزوکی جیمنی؛ چهار نسل از کوچکترین شاسی آفرود

سوزوکی جیمنی تکامل

اولین نسل محصول در سال 1970

آخرین نسل محصولات از سال 2018

شاسی بلند کوچک سوزوکی جیمنی برای سال 2018 وارد نسل چهارم شد. این مدل شگفت انگیز که علی رغم ابعاد کوچک خودروی آفرود نیز می باشد ، اما بر اساس کلاس خودروهای کی برای بازار ژاپن ساخته شده است. اولین نسل جیمنی با الهام از جیپ کلاسیک ، اولین اتومبیل موفق سوزوکی در سراسر جهان است.

نسل های سوزوکی جیمنی

نسل اول در چندین مدل با موتورهای دو ، سه و چهار سیلندر در دسترس بود. اما در نسل دوم ، موتور دو سیلندر کنار گذاشته شد. نسل سوم در طراحی متفاوت بود. اما در نسل چهارم سوزوکی جیمنی ظاهری کلاسیک دارد.

جدیدترین سوزوکی جیمی را می توان ترکیبی از مرسدس بنز G کلاس و لندرور دیفندر توصیف کرد اما در اندازه های کوچکتر. این مدل با موتورهای سه سیلندر و چهار سیلندر توربو موجود است و مورد توجه بسیاری از طرفداران و متخصصان خودرو قرار گرفته است.

تاج تویوتا؛ 15 نسل سدان لوکس ژاپنی

تکامل تاج تویوتا

اولین نسل محصول در سال 1955

آخرین نسل محصولات از سال 2018

با نگاهی به تصاویر نسل های مختلف Toyota Crown ، تغییر از زبان کلاسیک طراحی به مدرن و توسعه مدل خودرو به وضوح مشاهده می شود. در حالی که نسل های اولیه تاج از خودروهای اروپایی الهام گرفته بودند ، تویوتا طی دو دهه یک مدل کاملاً منحصر به فرد تولید کرد. نسل پانزدهم و جدیدترین مدل تاج تویوتا همه آنچه را که از یک خودروی مدرن می خواهیم ، دارد.

نسل تاج تویوتا

تویوتا برای همه نسل ها و مدل های تاج برنامه بازسازی دارد. به گونه ای که با مراجعه به نمایندگی های منتخب ، هر مدل قدیمی و جدید بررسی و بازسازی می شود. هدف از این برنامه نشان دادن کیفیت ساخت تویوتا از سال 1955 تا به امروز در نسل های مختلف تاج است.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن