وبلاگ

برای رسیدن به حداکثر کارایی ، سطح استرس بهینه چقدر است؟


تحقیقات نشان می دهد که بین عملکرد و عملکرد و استرس رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. اگر میزان استرس بیشتر یا کمتر شود ، کارایی فرد کاهش می یابد ، اما جالب است بدانید که سطح مناسب استرس به بهبود عملکرد و نتایج برجسته کمک می کند.

اما از کجا می دانید کدام سطح از استرس سطح مناسبی برای افزایش بهره وری است؟ استرس بر سلامت بدن ما تأثیر می گذارد و هنگامی که دائماً تحت استرس و تنش هستیم ، این وضعیت منجر به مشکلات جدی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و اختلالات روانی می شود.

وقتی به وضعیت افرادی که در کارشان متزلزل هستند و حواس پرتی نشان می دهند نگاه می کنیم ، آنها معمولاً از استرس مزمن رنج می برند. چنین افرادی باید بتوانند سطح استرس خود را تعدیل کنند تا بتوانند به حالت طبیعی خود برگردند.

با شیوع بیماری کرونر قلب ، چالش ها و مشکلات جدیدی وارد زندگی بیشتر مردم در سراسر جهان شده است. بسیاری از افراد روزهای پرتنش و شرایط استرس زا را تجربه می کنند. این استرس چه تاثیری بر عملکرد افراد داشت؟

قانون یرکیس دودسون

قانون یرکس-دودسون که به آن قانون U معکوس نیز گفته می شود ، بیان می کند که وقتی فرد در معرض استرس قرار می گیرد ، در صورت مناسب بودن سطح استرس ، اضطراب می تواند به عنوان انگیزه ای برای انجام کارهای بهتر عمل کند. اثربخشی انسان در چنین شرایطی استثنایی می شود. اما اگر میزان استرس و فشار بیشتر یا کمتر شود ، اثرات منفی خواهد داشت.

در واقع اگر میزان استرس و فشار خیلی کم باشد ، اثربخشی فرد کاهش می یابد. در سطح مناسب ، استرس به فرد اجازه می دهد کارهایی را با بالاترین بازده انجام دهد. وقتی استرس و فشار خیلی زیاد باشد ، عملکرد فرد دوباره به شدت افت می کند.

در حالت خستگی و بی حوصلگی ، سطح دوپامین کاهش می یابد و استرس شدید منجر به ترشح مقادیر بالای دوپامین و نوراپی نفرین می شود. اگر استرس بیش از حد افزایش یابد ، می تواند منجر به حواس پرتی ، ناامیدی و فراموشی شود.

سطح مطلوب استرس به فرد کمک می کند تا بالاترین سطح کارایی را داشته باشد. این سطح مناسب در افراد مختلف متفاوت است. فشار در سطح معقول حتی تمرکز فرد را افزایش می دهد. بهترین کار این است که با ریتم شبانه روز از فراز و نشیب های انرژی خود آگاه باشیم و بتوانیم این شرایط را کنترل کنیم.

هر کس مدل انرژی خود را دارد. بهترین کار این است که وقتی در اوج انرژی هستیم ، بتوانیم این الگوها را شناسایی کنیم و کارهای مهمی انجام دهیم. در واقع ، هنگامی که ما به خوبی سطح انرژی خود را مدیریت کنیم ، کارهای مهم را در زمان مناسب انجام خواهیم داد.

همچنین روش هایی برای مقابله با استرس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. خواب کافی ، تغذیه سالم و ورزش به بهبود عملکرد ذهنی کمک می کند. ورزش می تواند به کنترل موثر استرس کمک کند.

در واقع ، همه باید بتوانند استرس و تنش محیط اطراف خود را به درستی مدیریت کنند. اگر استرس از حد معقولی فراتر رود و نتیجه آن کاهش کارایی باشد ، به این معنی است که فرد باید بتواند موقعیت خود را با روش های آرامش متعادل کند.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن