وبلاگ

بدترین انتخاب در آکادمی: 10 فیلم و بازیگری که ناعادلانه اسکار گرفتند


طبق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ، هدف اصلی آن “شناسایی و ارتقا تعالی در علم و هنر فیلم ، الهام بخشیدن و اتصال جهان از طریق رسانه فیلم است”. اما این یک هدف والایی است که گاهی آنطور که فکر می کنیم محقق نمی شود. سال به سال ، برخی از انتخابات اسکار مخاطبان ، منتقدان و مجریان را به حیرت وا می دارد. بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه و حقوق سایر فیلم ها یا افراد از جمله بازیگران ، کارگردانان ، نویسندگان یا سایر کارگردانان نیست. ، هدر رفته است. در این مقاله می خواهیم 10 بازیگر ، کارگردان یا فیلم را به شما معرفی کنیم که علی رغم نامناسب بودن آنها اسکار گرفتند.

10 – اسکار بهترین فیلمبرداری برای آواتار

طبق قوانین آکادمی ، این استودیو می تواند فیلمی را در گروه انیمیشن ارائه دهد ، مشروط بر اینکه حداقل 75٪ آن به صورت انیمیشن باشد. با این منطق ، فاکس نمی توانست آواتار جیمز کامرون را به عنوان یک انیمیشن برنده اسکار معرفی کند. این فیلم در دنیایی پر از جلوه های ویژه رایانه ای اتفاق می افتد و بازیگران از فناوری ضبط حرکت برای خلق شخصیت های رایانه ای استفاده می کنند. بنابراین ، بردن جایزه بهترین فیلمبرداری برای این فیلم بسیار بحث برانگیز است. برنده شدن در اسکار بهترین جلوه های ویژه برای کامرون قابل قبول است ، اما وقتی همه صحنه های فیلم به صورت دیجیتالی با جلوه های ویژه ساخته می شوند ، دلیل دستیابی جایزه بهترین فیلمبرداری به این فیلم چیست؟ می توان گفت فیلم هایی مانند Inglourious Basterds و The White Ribbon نسبت به Avatar بسیار شایسته این جایزه بودند.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

9- اسکار بهترین جلوه های ویژه برای قطب نمای طلایی

این اقتباس ناامیدکننده از سه گانه فیلیپ پولمن ، مواد تاریک او ، برای تکرار موفقیت فرانچایز ارباب حلقه ها برای سینمای جدید بود. شاید اگر داستان نویسی بد ، گیم پلی ضعیف ، توسعه نامناسب شخصیت و جلوه های ویژه نبود ، قطب نما طلایی می توانست موفقیت آمیز باشد. اما در اینجا ما در مورد جلوه های ویژه این فیلم صحبت می کنیم که از نظر جلوه های تصویری در رقابت با فیلم های بهتری مانند “ترانسفورماتورها و دزدان دریایی کارائیب: در پایان جهان” یک اسکار باورنکردنی (و BAFTA) به دست آورد. جذابیت بصری هر دو فیلم بسیار بیشتر از فیلم قبلی است. در حالی که کریس وایتس کارگردان به عنوان قدرت فیلم به جلوه های ویژه فیلم اعتماد می کرد ، نتیجه نهایی فاجعه بار بود.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

8- اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای ساندرا بولاک در فیلم The Blind Side

در طرف کور ، ساندرا بولاک در نقش یک مادر حاشیه ای بازی می کند که یک نوجوان بی خانمان را در خانه خود به فرزندی قبول می کند و زندگی او را کاملا تغییر می دهد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی درامی جذاب است که بیشتر به یک فیلم تلویزیونی با بودجه بالا شباهت دارد تا یک فیلم بزرگ. اگرچه بولاک در این نقش به خوبی لهجه جنوبی را تقلید می کند ، اما نقش او به عنوان لی آنچنان عمق زیادی ندارد. بازی او در این نقش کاملاً معمولی و کلیشه ای است ، نقدی که می تواند برای کل فیلم بیان شود ، چیزی که خود بولاک نیز به آن اعتراف کرد. بولاک در مورد اسکارش برای بازی در فیلم 2013 گفت: “وقتی جایزه را گرفتم ، احساس کردم لیاقت آن را ندارم ، بنابراین با خودم گفتم: خوب ، من می خواهم بقیه عمر خود را صرف دریافت آن کنم.” به نظر می رسید که اسکارهای امسال می تواند به کری مولیگان برای آموزش و گابوری سیدیبه برای گرانبها برود ، که بازی های قوی تر و موثرتری داشتند.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

7- اسکار بهترین آرایش برای فیلم Suicide Squad

نام فیلم “جوخه خودکشی” در کنار برنده اسکار خیلی خنده دار نیست اما این اتفاق افتاد. ابرقهرمان دیوید ایر ، که نظرات منفی زیادی از منتقدان دریافت کرد اما در رقابت با فیلم هایی مانند مردی به نام اوو و پیشتازان ستاره ای اسکار برنده اسکار شد ، بیش از برخی شاهکارهای سال بی اعتماد است. گریم و مو در فیلم Suicide Squad از معدود نقاط قوت فیلم است اما نمی توان آن را با زیبایی آرایش Star Trek Beyond مقایسه کرد. خالکوبی های شیطانی جارد لتو در Aire او را به شخصیتی شاد تبدیل کرده و سر تمساح قاتل به طرز مضحکی برای بدن او بزرگ بود. رنگ آمیزی نادرست برخی از علائم در بسیاری از موارد ، برخلاف فضاهای کم رنگ مکان ها ، هیچ تناسبی ندارد.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

6- اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هنر کارنی در فیلم های هری و تونتو

این یکی از ناامیدکننده ترین تصمیمات تاریخ اسکار در گروه بهترین بازیگر است. داستین هافمن ، آل پاچینو و جک نیکلسون در سال 1974 در فیلم های “لنی” ، “پدرخوانده ، قسمت دوم” و “محله چینی ها” بازی کردند. نمایشی از آرت کارنی در هری و تونتو. در این فیلم کارنی نقش پیرمردی از نیویورک را بازی می کند که با گربه محبوبش به سفر می رود. بازی کارنی جذاب است اما به هیچ وجه نمی توان آن را مهیج و بی نظیر دانست. بازیگری این بازیگر که در آن زمان 55 سال داشت را نمی توان سطحی از بازیگری دانست که بتواند با این بازی های درخشان رقبا را مانند سه بازیگر برتر شکست دهد. در حالی که این سه فیلم شاهکارهای ماندگار سینمایی محسوب می شوند ، تعداد کمی حتی هری و تونتو را شنیده اند.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

5- اسکار بهترین فیلم برای سقوط

کراش به عنوان بدترین انتخاب در تاریخ سینما در گروه اسکار بهترین فیلم ، در سال 2004 ، وقتی به عنوان برنده مسابقه بهترین فیلم سال در مقایسه با فیلم هایی مانند کوه Brokeback انتخاب شد ، بسیاری را متعجب کرد. اگرچه Mount Brokeback امسال محبوب بود ، باید گفت که تمام فیلم های نامزد شده دیگر در این گروه از Crash بهتر بودند؛ از کاپوت تا مونیخ و شب بخیر و موفق باشید. پل هاگیس ، کارگردان فیلم ، که انتظار دریافت جایزه را پس از دریافت اسکار نداشت ، گفت: “آیا این بهترین فیلم سال بود؟” “من اینطور فکر نمی کنم.” Crash یک درام آبی برنده اسکار است که نژادپرستی را با وجود فیلمنامه یکنواخت و بحث برانگیز آن ، تقبیح می کند. این فیلم به هیچ وجه فیلم عمیقی نیست ، اگرچه در زمینه بازیگری مت دیلن و ترنس هوارد شاهد بازی های بسیار خوبی هستیم اما به هیچ وجه با سایر فیلم های معرفی شده در این گروه برابری نمی کند.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها به عنوان برندگان اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در این جایزه نبوده اند.

4- اسکار بهترین فیلم برای شکسپیر عاشق

تهیه کننده مشهور هالیوود ، هاروی وینستین تمام تلاش خود را برای موفقیت در این فیلم آب به کار گرفت. این فیلم که رقیب سرسخت و شاهکاری بی نظیر مانند نجات سرباز رایان را در نامزدی اسکار بهترین فیلم دید ، هیچ شانسی نداشت. اما در حالی که او حتی لیاقت نامزدی در آن رده را نداشت ، برخی از جنبه های عاشق شکسپیر به او کمک کردند. داوران آکادمی همیشه درام های تاریخی در مورد افراد مشهور را ترجیح می دهند ، حتی کسانی که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. پیش از اکران فیلم ، وینستین سکانس پایانی متفاوتی را برای فیلم سفارش داد که جذابیت آن را برای مخاطب تضمین می کند. وی همچنین تیمی از لابی گران را جمع كرد تا قضات را ترغیب كند تا به جای شاهكار اسپیلبرگ به فیلم او رای دهند. او حتی علیه کمپین حماسی استیون اسپیلبرگ کمپینی پنهان اما م butثر و زیرکانه راه انداخت که در نهایت برای او اسکار بهترین فیلم شد.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

3- اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای گوئینت پالترو در فیلم شکسپیر عاشق

شکسپیر دوباره عاشق. گوئینت پالترو در این فیلم بازی جذابیت کمتری داشت که از نظر جذابیت باید آن را با سخنرانی دردناک و بیش از حد احساسی در مراسم اهدای جایزه مقایسه کرد. او بیش از هر چیز اسکار خود را مدیون کارزار و لابی های بی امان فیلم هاروی وینستین است. در شکسپیر عاشق ، پالترو نقش ویولا دو لسپس ، یک طرفدار ثروتمند شکسپیر را بازی می کند که نقشی اساسی در رمان فیلم دارد. شیمی بین پالترو و جوزف فاینس آنطور که باید جذاب نیست و گرچه تماشای آن لذت بخش است ، اما برای بردن اسکار کافی نیست. کیت بلانشت که دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر زن امسال بود ، برای بازی بی نقص در درام تاریخی “الیزابت” این جایزه را از آن خود کرده بود. حتی فرناندا مونته نگرو در ایستگاه مرکزی ، مریل استریپ در One True Thing و امیلی واتسون در هیلاری و جکی نمایش های بسیار قدرتمندتری داشتند.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

2- اسکار بهترین فیلم برای رانندگی خانم دیزی

اسپایک لی پس از برنده شدن در اسکار بهترین فیلم بروس برسفورد برای رانندگی خانم دیزی ، در مورد نظر خود س opinionال کرد که: “رانندگی برای دیزی لعنتی برنده شدن جایزه بسیار دردناک است. برای بهترین فیلم “هیچ کس در حال حاضر در مورد رانندگی برای خانم دیزی صحبت نمی کند.” درام تحسین شده اسپایک لی “این کار را درست انجام دهید” در مورد تنش نژادی در محله بروکلین یکی از چندین فیلمی بود که علی رغم کیفیت و جذابیت بالای فیلم آنها در برسفورد نادیده گرفته شد. در یک سال بسیار خوب برای سینما ، درام های جذاب مانند “متولد چهارم ژوئیه” ، “پای چپ و رابطه جنسی من ، دروغ و نوار ویدئویی” ، “اسکار” برای یک درام متوسط ​​با نگاه بسیار بد به جنبش حقوق مدنی پس از جنگ داخلی آمریکا متعلق بودن اگرچه مورگان فریمن و جسیکا تندی عملکرد بی نقصی داشتند اما خود فیلم با جایزه بهترین فیلم سال مطابقت نداشت ، اگرچه این کارگردان حتی نامزد بهترین کارگردانی نیز نبود.

بارها اتفاق افتاده است که نام افراد یا فیلم ها برنده اسکار اعلام شده است که به گفته بسیاری از کارشناسان در محدوده و ابعاد این جایزه نبوده است.

1- اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای روبرتو بنینی در فیلم Life Is Beautifu

روبرتو بنینی در طول جوایز 1989-1990 یک کمپین بزرگ را آغاز کرد و همیشه سخنرانی های عجیب و غریب داشت. حرکت غیر عادی او روی صندلی اسکار بدون شک ماندگار و البته با نشاط بود. Life is Beautiful خیلی خوب نبود ، اما ترکیبی بیش از حد احساسی از کمدی فیزیکی و وحشت های هولوکاست بود. بازی دلقک بنینی در این فیلم باعث شد او اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند ، در حالی که ایان مک کلین ، نیک نولت و ادوارد نورتون برای بازی در فیلم های “خدایان و هیولاها” ، “خدایان و هیولاها” برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شدند. و تاریخ آمریکا X. آنها نادیده گرفته شدند. در همان سال جیم کری با بازی بی نقص خود در نمایش ترومن حتی نامزد این قسمت هم نشد.

بیشتر بخوانید: سلاطین اسکار؛ 42 بازیگر زن و مرد که بیش از یک اسکار گرفته اند

نادیده گرفته شد 10 بازیگر هالیوود که سالها از دریافت اسکار محروم بوده اند [قسمت دوم]


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن