وبلاگ

اپل به فشار علیه انحصار App Store پاسخ می دهد


هفته گذشته ، روابط عمومی اپل به فشارهای انحصاری فزاینده پاسخ داد. این پاسخ شامل طراحی مجدد کامل صفحه اصلی Appostor است. طراحی جدید این صفحه دارای بخش جدیدی است که مزایای استفاده از Appostor را برای توسعه دهندگان توضیح می دهد. همچنین ، بخش پیام رسانی به روز شده و برنامه جدیدی برای توسعه دهندگان برنامه پخش جریانی ویدیو نصب شده است.

پاسخ به این فشار از صفحه اصلی وب سایت رسمی اپل آغاز می شود. وقتی یک بنر بزرگ برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحه جدید Appstore طراحی شده است. شعاری که روی این بنر نوشته شده است: “برنامه های مورد علاقه شما از مکانی که به آن اعتماد دارید.” صفحه اصلی Appostor مزایای استفاده از Appostor را برای کاربران برجسته می کند. در متن پیام روابط عمومی اپل آمده است:

برای بیش از یک دهه ، Appostor ثابت کرده است که مکانی امن برای یافتن و بارگیری برنامه ها است. اما Appostor چیزی فراتر از ویترین است. Appostor در نظر گرفته شده است مقصدی برای خلاقیت ، که هدف آن ایجاد یک محیط امن برای داشتن یک تجربه عالی است. یکی از نکات مهم تجربه عالی ارائه برنامه های کاربردی است و تمام تلاش ما معطوف به ارائه برنامه هایی است که بالاترین استانداردهای حریم خصوصی ، امنیت و محتوای سالم را برای کاربران به ارمغان بیاورند. در حال حاضر حدود دو میلیون برنامه کاربردی داریم و می توانید از هر کدام به راحتی استفاده کنید.

صفحه توسعه دهنده جدید همچنین یک پیام عالی برای توسعه دهندگان دارد که با عنوان شروع می شود: “با هم برنامه ها را به فرصت تبدیل می کنیم”:

اپل متعهد است که به توسعه دهندگان کمک کند ایده های خود را به برنامه هایی تبدیل کنند که نقطه عطفی در جهان هستند. به همین دلیل ، Appostor از ابتدا تا انتها برای ساخت ، آزمایش ، فروش و توزیع محصول و رشد تجارت شما با شماست. فروشگاه ما ایمن و مقرون به صرفه است و به شما امکان می دهد به بیش از 1.5 میلیارد دستگاه در 175 گزارش در سراسر جهان متصل شوید.

سپس اپل پیامی را منتشر کرد که به حریم خصوصی و امنیت متمرکز بود. در بیانیه ای ، اپل گفت كه از زمان راه اندازی Appostor ، این شركت توانسته است شرایط رشد 500 برنامه را فراهم كند و آنها را به طور متوسط ​​به 1.8 میلیون دلار برساند. کمپین جدید روابط عمومی اپل نیز در بیانیه ای گفت که ابزاری را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا ایده های خود را عملی کنند. علاوه بر این ، برخی از آمارها در این صفحات منتشر شده است که نشان می دهد بیش از یک میلیون برنامه به دلیل محتوای نامناسب رد شده اند. علاوه بر این ، فقط در سال گذشته ، بیش از 150،000 برنامه مجوز انتشار را نداشتند زیرا شرایط حریم خصوصی اپل را نداشتند.

مقالات مرتبط:

اتهام دیگری که به اپل وارد شده این است که برخلاف ادعای اپل با همه توسعه دهندگان برابر نیست. شواهد نشان داده است که اپل قراردادهای انحصاری را به توسعه دهندگان اصلی ارائه می دهد تا آنها بتوانند برنامه های خود را در App Store داشته باشند. به عنوان مثال ، اطلاعاتی در مورد قرارداد خصوصی منعقد شده بین جف بزوس و ادی ک برنامه Amazon Prime Video نیمی از کارمزد عادی AppStore را پرداخت می کند ، این قرارداد در جولای سال 2020 منقضی شد.

یک اتهام دیگر نیز به اپل وجود دارد که این شرکت برای جلب رضایت برخی از شرکت های بزرگ مانند Netflix ، برای برخی از برنامه ها قوانینی تصادفی وضع کرده است. طبق این کیفرخواست ، اپل از سال 2016 برنامه های ویژه ای برای استفاده از برنامه های پخش جریانی ویدئو ارائه داده است. اما اکنون برای اولین بار است که رسماً این سرویس را با فرم جدیدی تحت عنوان Video Affiliate Program تبلیغ می کند. در بیانیه روابط عمومی اپل آمده است:

اپل این برنامه را برای ارائه خدمات اشتراک ویدیو طراحی کرده است. برنامه هایی که از این برنامه استفاده می کنند باید خدمات خود را با تعدادی از فن آوری های اپل مانند جستجوی جهانی ، Siri و AirPlay ادغام کنند تا تجربه کاربری مداومی را ارائه دهند. در نتیجه این ادغام ، این برنامه ها در Apple TV و tvOS در دسترس هستند و محتوای آنها را می توان از طریق Universal Search و Siri جستجو کرد.

اعضای برنامه 85٪ از سهم فروش خود را از طریق سیستم پرداخت در برنامه اپل دریافت می کنند. همچنین ، اگر مشترکان برنامه شما از روش های پرداخت غیر اپل مشترک شوند ، همچنان می توانند از روش پرداخت درون برنامه ای اپل برای خرید فیلم های بیشتر استفاده کنند. بنابراین برای استفاده از این مزایا ، باید پرداخت را در برنامه فعال کنید.

پاسخ اپل به دلیل اتحاد چندین توسعه دهنده بزرگ برای تشکیل اتحادی برای مبارزه با انحصارهای Appestor منتشر شد. با این حال ، هنوز هزینه ها تسویه نشده و اپل باید به برخی از موارد مطرح شده پاسخ کافی دهد. پاسخ کمپین روابط عمومی اپل برخی از فشارها را کاهش می دهد. توانایی ارسال پیام های پیشرفته می تواند توسعه دهندگان کوچک را بیشتر تشویق کند. اما ظاهرا اپل قصد ندارد درآمد خود را از توسعه دهندگان کاهش دهد.

نظر شما در مورد اتهامات و پاسخهای کاربران زومیت به اپل چیست؟


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن