وبلاگ

اولین هواپیمای تجاری مجهز به سوخت هیدروژن پرواز کرد


چند روز پیش رسانه های انگلیس گزارش دادند که اولین پرواز یک هواپیمای تجاری هیدروژنی با موفقیت انجام شد. هواپیمای مورد بحث ، متعلق به ZeroAvia ، یک هواپیمای شش سرنشین است که به جای سوخت های فسیلی سنتی به سلول های سوختی هیدروژن متکی است. طبق آژانس های خبری ، هواپیمای هیدروژن در آسمان است کارنفیلد انگلیس پرواز کرد؛ این پرواز شامل پرواز ، پرواز در یک مسیر خاص و سپس فرود آمدن بدون مشکل بود.

در حالی که آزمایشات اولیه و شبیه سازی های مربوط به وسایل نقلیه هیدروژن eVTOL در طول سالها بارها در اخبار منتشر شده است (مانند تاکسی Skai شرکت Alaka’i Technologies) و ZeroAvia می گوید شش سرنشین Piper Class M بزرگترین موتور هیدروژنی جهان است. این هواپیما در ماه های اخیر به قابلیت های پروازی بیشتری مجهز شده و به تکامل خود ادامه می دهد.

ZeroAvia مستقر در لندن و کالیفرنیا در حال کار بر روی یک هواپیمای تجاری است که می تواند حداکثر 20 مسافر را حمل کند. این شرکت همچنین در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی برای اهدافی مانند تحویل بسته یا کشاورزی کار می کند. این شرکت تازه تاسیس که از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده است ، می گوید پیشرانه هیدروژنی-الکتریکی هواپیما گازهای مضر را در هوا منتشر نمی کند. از آنجا که توانایی تبدیل هیدروژن مایع به برق را دارد ، فقط از هیدروژن و اکسیژن برای تأمین انرژی هواپیما استفاده می کند. ZeroAvia می گوید این موتور می تواند صنعت هواپیمایی تجاری را از بین ببرد. تنها چیزی که هواپیمای مورد بحث در هوا ساطع می کند بخار آب است.

ZeroAvia می گوید که بدون هیچ دانش جدید و خاصی ، هواپیماهای هیدروژنی این پتانسیل را دارند که همان مسیر هواپیماهای سوخت فسیلی را در آینده طی کنند. علاوه بر این ، هواپیماهای هیدروژنی در آینده می توانند مانند سایر هواپیماها بار را حمل کنند. مدیرعامل ZeroAvia به رسانه ها گفت: “آنچه ما انجام می دهیم جایگزینی موتورهای سوخت فسیلی به اصطلاح موتورهای هیدروژنی برقی است.” یک هواپیمای نمونه اولیه (نمونه اولیه) قبلاً با این موتور پرواز کرده است ، اما ZeroAvia اولین هواپیمای سطح تجاری است که با هیدروژن پرواز می کند.

آزمایش پرواز هیدروژن ZeroAvia سه شنبه گذشته به عنوان “وقفه بزرگ” در پروژه HyFlyer شناخته شد. HyFlyer پروژه ای در زمینه تحقیق و توسعه پرواز است که مستقیماً توسط دولت انگلیس پشتیبانی می شود. هایفلایر در تلاش است تا شرکت های مختلف را ترغیب به تولید موتورهایی کند که گازهای مضر در هوا منتشر نمی کنند. در واقع هدف نهایی هایفلایر فراهم آوردن بستری برای جایگزینی موتورهای جدید پیستون سوخت فسیلی است.

آزمایش کرونفیلد اولین قدم در برنامه های بلند پروازانه است. ZeroAvia در بیانیه ای گفت كه قصد دارد هواپیما را قبل از پایان امسال دوباره راه اندازی كند. پروژه پرواز دوم شامل پرواز 250 مایل (تقریبا 402 کیلومتر) است اورکنی خواهد بود. ZeroAvia می گوید که طول این مسیر تقریباً شبیه مسیرهای بزرگ و شلوغ مانند است گوشه های Los به سانفرانسیسکو یا لندن به ادینبورگ ای

اگر پرواز دوم با خیال راحت و بدون مشکل انجام شود ، یک بار دیگر مزایای تجاری صنعت فناوری اثبات می شود. پس از این رویداد ، قطعاً موج جدیدی از اشتیاق در بین سرمایه گذاران در این زمینه ایجاد خواهد شد. ZeroAvia می گوید هواپیماهای آزمایشی قبلاً با سلول های سوختی هیدروژن به عنوان منبع انرژی پرواز کرده اند. با این حال هواپیمای این شرکت بسیار بزرگتر است و یک هواپیمای تجاری است. مدیر اجرایی ZeroAvia می گوید پرواز تجاری با هواپیما “خیلی زود” امکان پذیر است. ZeroAvia اعلام کرده است که قصد دارد طی سه سال هواپیماهای هیدروژنی را به این شرکت هواپیمایی معرفی کند.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن