وبلاگ

انقلاب متالورژی به سبک بنتلی ؛ نسل جدیدی از عناصر آلومینیومی برای موتورهای الکتریکی بنتلی


موتورهای الکتریکی تک (EDU) که ​​ترکیبی از موتور ، گیربکس و الکترونیک هستند ، یک سیستم انتقال یکپارچه و جمع و جور ایجاد می کنند. دلیل یکپارچه سازی سیستم انتقال ، اطمینان از حداکثر عملکرد عناصر و قطعات مختلف با یکدیگر است.

بنتلی به همراه 15 شریک تجاری دیگر خود به دنبال تولید پیشرانه الکتریکی برای محصولات نسل بعدی هیبریدی و تمام الکتریکی این شرکت انگلیسی-آلمانی است. بخش مهمی از این برنامه عالی تیم مهندسی پیشرفته در دانشگاه نیوکاسل انگلیس است. جایی که تحقیقات در مورد موتورهای الکتریکی به طور جدی پیگیری و اعمال می شود.

همراه مکانیک

نئودیمیم یکی از عناصر کمیاب است که به طور گسترده در بخش مغناطیسی موتورهای آهنربای دائمی استفاده می شود. آهن ربا نئودیمیم ، همراه با سایر فلزات ، قوی ترین آهنربا مصنوعی تولید شده است.

این آهنربا معمولاً در قسمت “روتور” موتور الکتریکی استفاده می شود و با کمک آن می توان به گشتاور بالا و کنترل آسان موتور دست یافت. از سیم پیچ می توان برای تولید یک میدان مغناطیسی نیز استفاده کرد ، اما دستیابی به بهترین عملکرد و کنترل موتور با آهن ربا نئودیمیم آسان تر است.

یکی از دلایل ضعف سیم پیچ ها استفاده از سیم مسی است ، البته یکی از مزایای استفاده از سیم پیچ مسی این است که می توان عنصر مس را به راحتی بازیافت کرد ، اما حذف اجزای موتور الکتریکی آهنی بعد از عمر کار دشواری است. موتور

FE Electric

به همین دلیل بنتلی و شرکای تجاری و تجاری آن به دنبال استفاده از سیم آلومینیوم هستند که نه تنها ارزان تر بلکه سبک تر از مس است. همچنین ، در پایان عمر موتور ، می توان آن را به راحتی در کوره ذوب کرد و سپس فلزات مختلف موتور را از یکدیگر جدا کرد. با این حال ، سیم مسی معمولاً رسانای الکتریکی بهتری است ، بنابراین ساخت سیم آلومینیوم به آسانی امکان پذیر نخواهد بود.

در طراحی بنتلی و شرکای تجاری آن ، به جای تکیه بر گشتاور زیاد موتورهای آهنربای نئودیمیم ، از سرعتهای بالاتر موتورهای مجهز به سیم پیچ معمولی (تا 30000 دور در دقیقه) استفاده می شود.

این درایو مجهز به دو موتور است که به یک گیربکس تک سرعته با بازده بالا متصل هستند و قسمت الکترونیکی آن در محفظه موتور و گیربکس قرار دارد. داشتن تنها یک دنده باعث کاهش حداکثر دور موتور نمی شود. زیرا این دوچرخه توانایی بالایی در دور زدن دارد.

بنتلی و شرکای تجاری این شرکت می توانند این موتور را به صورت موتور یک یا دوتایی تولید کنند. با استفاده از این موتور ، وقتی یک موتور قدرت کافی تولید کند ، موتور دیگر خاموش می شود. با خاموش شدن یکی از موتورها ، میدان الکترومغناطیسی نیز از کار می افتد ، اما هیچ باری بر روی نیروهای محرک ایجاد نمی شود و قسمت متحرک جداگانه شروع به چرخش می کند. مشکلی که در موتورهای آهنربای دائمی قابل استفاده نیست.

بنتلی قصد دارد تا سال 2023 نسخه هیبریدی هر یک از مدل های خود را تولید کند و تا سال 2026 تولید مدل های کاملاً برقی امکان پذیر خواهد بود. این شرکت امیدوار است که با این نوع تحقیقات بتواند یک درایو الکتریکی جمع و جور ، کم هزینه و مقرون به صرفه تولید کند که ضمن مصرف کم انرژی ، دارای قدرت و کارایی بالایی باشد.


منبع: digikala affiliate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن